Fiepdag in Zaltbommel
|
Wat was het een heerlijke ochtend gisteren tijdens de Fiepdag in de Torentuin in Gemeente Zaltbommel. Met veel enthousiaste kinderen hebben we zaadbommetjes gemaakt. Er werd gekneed, geknoeid, gelachen en gepraat over bloemen, bijen en de natuur om ons heen.
Maar waarom maken we eigenlijk zaadbommetjes?
Met zaadbommetjes helpen we de natuur een handje. In de kleine bolletjes zitten bloemzaadjes die, zodra ze op een geschikte plek terechtkomen, kunnen uitgroeien tot bloemen. Die bloemen zijn belangrijk voor bijen, vlinders en andere insecten die zorgen voor bestuiving en biodiversiteit. En hoe meer bloemen, hoe levendiger en gezonder onze omgeving wordt.
Voor kinderen is het bovendien een leuke en tastbare manier om te ontdekken dat je zelf iets kunt doen voor de natuur. Eén klein zaadbommetje kan uiteindelijk zorgen voor kleur, voedsel voor insecten én meer bewustwording over groen in je eigen buurt.
|